İZLEDİĞİM FİLMLER LİSTESİ 2019-IV




31) Malta Şahini-Maltese Falcon/John Huston: Bir “Kara Film” örneği. Dedektif Spade’in etrafında şekillenen bir suç ve dedektiflik filmi. Kimin iyi, kimin kötü olduğunu ya da kimin yalan söylediğini so ana kadar anlamanın imkanı yok. Oldukça kafa karıştırıcı bir anlatım tarzı. Elbette en sorunlu taraf ise kadını kötü olarak sunması.

32) Avengers: Endgame/Anthony Russo-Joe Russo: Ne diyebilirim ki! Yıllardır sıkı sıkıya takip ettiğim bir maceranın epik sonuydu. 70’li, 80’li yıllarda insanlar için “Star Wars” filmleri neydiyse, bizim için de “Marvel Cinematic Universe” aynı şey. Bundan sonra elbette başka filmler gelecek ve hikaye devam edecek ama yinede birçokları için hikayenin bittiği yer olarak burası kalacak. Bu hikaye bitti ama dünya dönmeye ve evren genişlemeye devam ediyor.

33) Beauty and the Beast-Güzel ve Çirkin/Bill Condon: Bildiğimiz klasik hikaye ya da masalın bir yeniden uyarlaması ancak en dikkat çeken unsur Siyahi oyuncuların oldukça fazla kullanımı. Hikaye, sunduğu mizansen ile coğrafi keşifler ve sömürgeciliğin henüz başlamadığı bir dönem Fransa kasabasında geçiyor. Kaldıki bu Siyahi oyuncular köle kimliği ile değil, kasabanın vatandaşları olarak sunuluyor. Elbbette bu bir kurmaca film ve hayal ürünü ancak son yıllarda ABD’de yükselen Siyahi gücün etkisinin sinema sektöründe ne derece hissedildiğinin bir göstergesi ve elbette oldukça ideolojik bir film bu yönüyle. Üstüne daha geniş olarak düşünülebilir.

34) Suspiria/Dario Argento: Korku filmi izlemeyi gerçekten sevmiyorum. Bir insan korkmak için neden film izler hiç anlamış değilim. Bu filmi sırf yarın derste konudan uzak kalmamak için izledim. Filmi bitirebilmek için sesi kapalı olarak sadece altyazılı biçimde izledim. Korku filmi kesinlikle benim olayım değil.

35) Aysel Bataklı Damın Kızı/Muhsin Ertuğrul: İzlediğim en eski Türk filmi.

36) Victoria/Sebastian Schipper: İki saatten fazla süren koca bir uzun plan. Tek planlık film.

37) Justice League vs the Fatal Five-Adalet Birliği Ölümcül Beşliye Karşı/Sam Liu: Bu filmi ilk başta sahip olduğu eski tarz çizimler yüzünden çok ilgiyle karşılamamıştım. Son yıllarda gözüm iyice DC animasyon evreni filmlerine ve New 52 çizimlerine alışmıştı. Ancak izlemeye başladıktan sonra 2000’lerin başında TV’de yayınlanan Justice League serisini hatırladım ve film bu yönüyle nostaljik bir duygu yaratarak beni çocukluğuma götürdü. Filmi benğendim. Batman, Superman ve Wonder Woman’ın yan karakterler olması ve asıl ön planda olanın Jessica Cruz yani Green Lantern olması çok güzeldi.

38) Moulin Rouge-Kırmızı Değirmen/Baz Luhrmann: Her anı şarkı ile anlatan, diyalogsuz bir film olmaması sebebiyle bu müzikali beğendim. Bana göre diyalog kullanımı ve şarkılar oldukça ölçülüydü. Finaliyle gözümden yaş getiren güzel bir filmdi.

39) Barren Lives/Nelson Pereira dos Santos: Brezilya’nın aç filmlerine bir örnek daha. Cinema Novo akımının ilk dönem filmlerinden. Üçüncü Sinema teoride güzel ancak pratikte izlemesi oldukça zor filmler üretiyor.

40) Mine/Atıf Yılmaz: Ne diyebilirim; sadece, kadın olmak zor. Elbet güzellik göreceli bir kavramdır ama sana güzel deniyorsa, güzel kadın olmak çok daha zor; bu ülkede, bu dünyada.

Bir önceki listeye buradan ve bir sonraki listeye de buradan ulaşabilirsiniz.

Kazan

Yorumlar