İZLEDİĞİM FİLMLER LİSTESİ 2019-V




41) The Battle of Chile: Part 1/P. Guzman: Üçüncü Sinema kapsamında izlediğim, yaklaşık 20 dakikalık bir haber filmi. Görüntü kalitesi kötü ancak temposu yoğun ve akıcı. Salvador Allende’nin maruz kaldığı darbe sürecine ilişkin bilgi sunuyor.

42) Blood of Condor/Jorge Sanjinés: Kan parası, yoksulluk, ölüm ve isyan. Gerçekten başarılı, politik ve isyankar bir film örneği. Kendi topraklarında yabancılaşan, ötekileştirilen, sömürülen insanların öyküsü. Sömürü düzeni çok iyi özetlenmiş; sömüren, sömürüleni-yerli olanı, ya dönüştürür ya da yok eder. Varlığını sürdürmenin tek yolu kimliğinle bütünleşmen ve ona sahip çıkıp gerekirse isyan etmendir.

43) Hayallerim, Aşkım ve Sen/Atıf Yılmaz: Türkan Şoray’ın oyunculuk olarak, salon filmi rollerinden uzaklaştığı 80’li yıllara ait başka bir örnek. Kurallar yıkılırken karşımıza çıkan olgunluk döneminde bir “Sultan”. Bir film, tek oyuncu, üç farklı karakter.

44) Dancer in the Dark-Karanlıkta Dans/Lars von Trier: Dogma 95 akımı ve klasik anlatıya ait müzikal türünün kaynaştığı melez bir film. Klasik Anlatı ve Sanat Sineması Anlatısı’nın birbirinden uç ve zıt örnekler olarak görülmemesi gerektiğini çok iyi anlatan bir film bana göre.

45) Se7en/David Fincher: Sonunu çok olumsuz bulmakla birlikte filmin hikayesini beğendim ancak sonu yaşadığımız dünyaya yönelik çok olumsuz bir çerçeve sunuyor. Bu oldukça rahatsız edici. Filmin benim için bir diğer önemli noktası ise 7 rakamı ile kurduğu ilişki. Hikayenin merkezini tek bir sayı üzerine inşa etmek oldukça başarılı bir sonuç doğurmuş. Elbette bu sayının dini ve mitolojik temelleri ayrıca inceleme konusu olacak kadar geniş. Neyse biraz saçmaladım ama sanırım son zamanlarda izlediğim en iyi filmlerden birisiydi. Bana bir hayat görüşü katacak kadar erinden etkilemedi ancak yine de çokça düşündürdü.

46) Seni Affedemem/Duygu Sağıroğlu: Ne demeli bilemiyorum. Cüneyt Arkın, Hülya Koçyiğit ve yanlış anlamalar. Yaklaşık bir saatlik süreye sahip filmde hikaye çok hızlı ilerliyor ve seyirci için bolca boşluk bırakıyor. Karakter derinliği hemen hemen hiçbir şekilde yok. Başarılı bir örnek olmadığını düşünüyorum.

47) John Wick: Chapter 3-Parabellum/Chad Stahelski: Önceki sayfalarda ilk film için söylediğim her şey aynı şekilde üçüncü filmde de devam ediyor ve açık uçlu bir son ile bitmesi daha uzun yıllar bu şiddet güzellemesinin hayatımızda olacağını gösteriyor ki zaten dördüncü film 21 Mayıs 2021’de vizyona girecekmiş. Dördüncü film gelirken bir kez daha görüyoruz ki şiddet gerçekten satıyor. Bu film bizim ilkel dürtülerimize sesleniyor. Şimdi böyle eleştirel ve biraz olumsuz konuşuyorum ama ilk üç filmi izledim ve ilk ikisini birkaç defa izledim. Dördüncü filmi de yüksek iMhtimalle izleyeceğim. Bu film izleyene bir haz vermeyi başarıyor. Son olarak filmin stüdyo ortamı yerine gerçek mekanlarda çekiliyor olması, benim için bir başka artı değer.

48) Batman Vs. Teenage Mutant Ninja Turtles-Batman: Ninja Kaplumbağalar/Jake Castorena: DC ve Warner Bros. Animation tarafından üretilen bir başka başarılı animasyon filmi. Belki DC sinema evreni konusunda çuvallamış olabilir ancak gerçekten animasyon filmleri konusunda oldukça iyiler. Geçmişte birçok kez yolları çizgiromanlarda kesişen Batman ve Ninja Kaplumbağalar tekrar bir arada. Bir yanda kahramanlarımız ve diğer yanda ise bir dolu kötü karakter. Filmin sonunda Batman’in Shredder ve Leonardo’nun ise Ra’s Al Ghul ile dövüşmesi ise benim açımdan oldukça hoştu. Çocukluğumun iki kahramanı beraber takılıp, kötüleri pataklıyor; ninjalara bayılıyorum.

49) Moneyball-Kazanma Sanatı/Bennett Miller: Ne diyebilirim; biyografik filmleri seviyorum. Sinemanın gerçeğe yaklaşma çabası beni en çok bu filmlerde, böyle hikayeler ile buluyor. Birçokları gerçeğe teknikle yaklaşmaya çalışıyor ama bence biçim olarak bir gerçeklik yakalamaktansa, gerçek bir hikayeyi kurgulamak daha anlamlı. Film özelinde bakarsak; bir spor dalı ve ticaret unsuru olarak bezbol hakkında aydınlatıcı bir yön sunuyor film. Güzel bir hikaye, ben olsam ne yapardım diye düşündürttü.

50) Avengers: Endgame/Anthony Russo-Joe Russo: Yine, yeni ve yeniden Endgame!

Bir önceki listeye buradan ve bir sonraki listeye de buradan ulaşabilirsiniz.

Kazan


Yorumlar