İZLEDİĞİM FİLMLER LİSTESİ 2019-IX




81) Mike and Dave Need Wedding Dates/Jake Szymanski: Klasik bir Zack Efron filmi. Bol bol eğlendim ve güldüm. Yani film bittikten sonra şöyle bir bakıyorum da; sadece güldüm. Biraz kafasını dağıtmak, rahatlatmak isteyen herkesin izleyebileceği, çerezlik bir film. Bol bol cinsel göndermeler, şakalar, sakarlıklar ve mutlu son; klasik bir film.

82) Terminal/Vaughn Stein: Margot Robbie, güzelliği ve müthiş performansıyla adeta parlıyor. “Film Noir” tür olarak çok dikkat çekicidir. O siyah beyaz çekimler, kasvetli bir şehir arka planı, tekinsiz tipler ve “femme fatale (vamp kadın)” bir karakter. Terminal ise bu türün günümüz örneği, bir “Neo-Noir”. Film Noir’de genel olarak vamp kadın sonunda kaybeder ancak bu filmde Margot Robbie’nin karakterleri ortalığı kasıp kavuruyor. “Everly” sonrasında izlediğim ve oldukça beğendiğim bir başka kadın başrol etrafında dönen film. Kadın başrol tutar; yeterki hikaye güzel olsun. Bu filmle ilgili olarak özel olarak bir yazı yazmayı düşünüyorum.

83) Alita: Battle Angel-Alita: Savaş Meleği/Robert Rodriguez: Anime/Manga uyarlamalarını genelde çok beğenmem ya da daha doğrusu şimdiye kadar beğendiğim bir uyarlama film hatırlamıyorum. En son olarak “Ghost In The Shell” izlemiştim ve çok iyi bir film olduğunu söyleyemem. Ancak Alita hoşuma gitti. Kısaca; devam filmini heyecanla bekliyorum.

84) Burning/Chang-dong Lee: Kore Sineması’na çok uzağım aslında ancak bu filmi sıkılmadan izledim. Türk filmlerinde de sıkça işlenen bir sınıf çatışması filmin temelini oluşturuyor. Bir yanda fakir genç, diğer yanda zengin bir playboy ve aralarında kalan, hayalleri, hırsları olan bir genç kız. Arka planda ülke sorunlarının tartışıldığı film. Polisiye-gizem şeklinde bir ilerleyişe sahip. Kayıp bir genç kız ve onu bulmaya çalışan aşığı. Güzel film.

85) Batman Hush/Justin Copeland: DC Animasyon Evreni giderek büyüyor ve daha çok karakter seriye dahil olmaya devam ediyor. “Batman Bad Blood” filminden sonra 3 yıldır Batman odaklı bir film izleyememiştik. Ben, “Hush” hikayesini çizgi romandan okumadığım için film benim açımdan sürpriz doluydu. Catwoman ve Batman ilişkisinin sonunda evrene dahil olması çok güzeldi. Diğer yandan filmin esas kötüsünün Ridleer gibi ilk etapta kimsenin umursamayacağı bir karakter olması da güzeldi. Bu film bize, sonunda Batman’in yine yalnız kalacak olduğunu bir kez daha hatırlatıyor. Filmi beğendim. Ancak “Bad Blood” filminin sonunda evrene dahil edilen Batgirl’ün nasıl aileye dahil edildiğini es geçmeleri biraz rahatsız ediciydi. Tamam Batgirl her zaman Bat Family üyesi olmuştur ancak bu durum animasyon evreninde nasıl gelişti? Bunu bize sunmaları gerektiğini düşünüyorum.

86) Aladdin/Guy Ritchie: 90’lı yılların ünlü animasyonu. Tekrar izlemek güzeldi. Will Smith harikaydı. Günümüze uygun olarak Yasemin karakteri daha güçlü bir kadın olarak sunulmuş. Gelenekler yıkılıyor ve iktidar erkeklerden alınarak artık bir kadına veriliyor. Altta yatan mesaj güzel. Filmi beğendim.

87) Long Shot/Jonathan Levine: Seth Rogen ve Charlize Theron; ekranda görmeyi çok sevdiğim iki oyuncu. Bir filmde bile olsa ABD’yi bir kadının yönetmesi oldukça hoştu. Gerçek hayatta bu gerçekleşmemiş bile olsa. Belki de kadınlar daha fazla güç sahibi olduğunda, sonunda dünya daha güzel bir yer haline gelebilir. Neyse, sonuç olarak bu filmi sevdim, sıkılmadan izledim.

88) Godzilla King of The Monsters/Michael Dougherty: 2014 yılında çıkan ilk Godzilla filmini çok beğenmemiştim ama Kong filmi güzeldi ve canavar evreni fikri kulağa güzel gelmeye başladı. Bu ikinci Godzilla filmi ilkinden daha iyi olmuş. Tabi hala eksik yanları var ama yine de izlerken sıkılmıyor insan. Özellikle birkaç yıl içinde Kong vs. Godzilla savaşı olacağı için evren çok daha acayip bir yere doğru gidiyor. Merakla bekliyorum.

89) Lady Bird-Uğur Böceği/Greta Gerwing: Bir genç kızın yetişkinliğe geçiş süreci. İzlemesem de bir şey kaybetmezdim ama izledim. Bu tarz dram filmleri pek benlik değil.

90) The Secret Life of Pets 2-Evcil Hayvanların Gizli Yaşamı 2/Chris Renaud-Jonathan del Val: İlk filmi de severek izlemiştim. Gerçi ilk “Çılgın Hırsız” filminden beri “Illimunation” firmasının tüm filmlerini severek izledim. Güzel projeler ortaya koyuyorlar. Neyse; filme ilk başladığımda hikayeye bir çocuk eklenmesi beni biraz ürküttü aslında. Hikaye hayvanlardan insanlara mı kayacak diye düşündüm ama öyle olmadı. Küçük çocuk arka planda hikayeye etki etmeye devam ederken ilk filmden tanıdığımız kahramanlarımızın yeni maceralarını seyrettik. Film eğlenceliydi. Umarım üçüncüsü de gelir.

Bir önceki listeye buradan ve bir sonraki listeye de buradan ulaşabilirsiniz.

Kazan


Yorumlar