İZLEDİĞİM FİLMLER LİSTESİ 2019-VIII




71) Asteriks: Sihirli İksirin Sırrı-Astérix: Le secret de la potion magique/Alexandre Astier-Louis Clichy: Bir Asteriks filmini Türkçe dublaj olmadan, Fransızca Orijinal dilinde izlemek oldukça farklı bir his uyandırdı. Tamam seri Fransız ama sanırım ben filmleri o mükemmel Türkçe dublajı sayesinde sevmiştim. Olsun yinede fena değildi. Gerçi köydeki küçük kızın büyücü çırağı olacağı çok barizdi ve bu biraz rahatsız etti ama film animasyon olmasına rağmen eski filmlerde yer alan oyuncuların görünüşlerine sadık kalınması çok hoştu. Gerçi filmlerde eski serilere sadık kalarak oyuncuların kostüm ve makyajlarını hazırlamıştı ama neyse bu döngüye girmeye gerek yok. Fena film değil, izlettiriyor kendini.



72) Nanatsu no Taizai Movie: Tenkuu no Torawarebito-Yedi Ölümcül Günah: Gökyüzünün Tutsakları/Abe Noriyuki: Seri sezon finali yaptığından bu karakterleri özlemiştim ve filmde onları tekrar görmek çok hoş oldu. Yedi Ölümcül Günah hep birlikte yine iblisler ile savaşıyor ama bu sefer yeryüzünde değil, gökyüzünde. Tez için Japon mitolojisi çalışacağım; bu çalışma sırasında Japon kültüründeki bu yüzen ada mevzusunu iyice öğrenmem gerekiyor. Bu tema/durum başka animelerde de karşıma çıktı; One Piece, Fairy Tail gibi serilerde de gökyüzü adası işlenen bir konuydu. Bunun kültürel ve mitolojik yönünü araştırmalıyım.

73) For A Few Dollars More-Birkaç Dolar İçin/Sergio Leone: Dolar Üçlemesi’nin bütün filmlerini izledim ve evet, filmler güzel ama; şuraya büyük bir “AMA” koyuyorum. Ama diyorum çünkü üç farklı filmde aynı oyuncuların farklı karakterlere hayat vermesi durumu benim açımdan biraz rahatsız edici. Örneğin Clint Eastwood diğer iki filmde de bu filmdeki karakterine benzer özellikler taşıyan tipler canlandırıyor ama filmlerin içerisinde bu karakterlerin aynı kişi olmadığı ortaya çıkıyor; farklı isimler vs. ile. Üçüncü filmin Kötü’sü, bu filmde, ödül avcısı olan intikam peşinde eski bir albay olarak karşımıza çıkıyor. Tek keşkem budur; keşke seri karakterler açısından bir tutarlılığa sahip olsaydı.



74) Gekijouban Fairy Tail: Dragon Cry-Fairy Tail Movie 2: Dragon Cry/Minamikawa Tatsuma: Filmi çok beğendim diyemem. Açıkçası son bölümde kötülerin/düşmanların mağlubiyeti çok kolay oldu. Özellikle şimdi adını unuttuğum ama insanları kontrol gücü olan eleman bana göre çok çabuk ve çok kolay harcandı; yardımcı karakterken, bir anda ana kötüye dönüşebilme potansiyeli vardı. Diğer yandan özellikle Natsu ve diğerleri esir düştükten sonra kurtulmaları ve sonrasında yaşanan süreç çok aceleye gelmişti. Hikayede boşluklar oluşturan sahne geçişleri vardı. O, oraya nasıl geldi, diğerleri nasıl kurtuldu vs. bir sürü soru kafamda yankılandı. En basitinden; Lucy yakalandıktan sonra zindanda sadece üstündeki bir esir kıyafeti ile bulunuyordu ve altın anahtarlarını kaybetmişti. Ancak Natsu gelip onu kurtardıktan sonra anahtarlarını tekrar ele geçirmiş bir Lucy karşımıza çıktı ancak bu süreç ne ara yaşandı göremedik. Bu ve benzeri birçok sahne eçişi bana göre filmin kalitesini oldukça düşürdü ve filmin iyi hikayesi, yapı iyi kurulmadığı için arar gördü. Ancak elbette her şey kötü değil. Filmin son bölümünde, serinin son sezonunun açılışı eklinde bazı sahneler yer alıyordu. Son sezonun kötüleri Acnologia ve Zeref’i görmek hoş bir sürprizdi. Henüz son sezona başlamamış bir izleyici olarak beni mutlu etti.

75) Always Be My Maybe/Nahnatchka Khan: Sivas’a dönüş yolunda izlediğim ilk film. Üstüne söylenecek çok bir şey yok. Sıkılmadan izledim. Özellikle Keanu Reeves’ün sahneleri çok eğlenceliydi. Hikayede yer aldığı kısacık zaman dilimi bile filmi bambaşka bir yere taşıdı. Kısaca bu film yolculuk sırasında izlenilebilecek hoş bir film.

76) Logan Lucky/Steven Soderbergh: Bu yıl içerisinde “Ocean’s 8” gibi kötü bir soygun filmi izledikten sonra bu film gerçekten iyi geldi. Gerçi çok aşırı bir şekilde seyircinin gözüne sokulan ABD propagandası yer yer benim gibi bir yabancı seyirci için rahatsız edici olabiliyor ama özellikle hapishane isyanı sürecinde mahkumların “Game of Thrones” isyanı oldukça eğlenceli bir detaydı. Sonuç olarak güzel bir soygun filmi izlemiş oldum. İzleyen sıkılmaz diye düşünüyorum.

77) Combien tu m’aimes/Bertrand Blier: Dürüst olayım film ne anlatmaya çalışıyor anlayamadım. Tüm film, Monica Bellucci’nin güzelliğini gözler önüne sermek üzerine kurulmuş gibi. Bir erkek seyirci olarak söylemeliyim; film Monica’yı cinsel bir obje gibi sunarak zevk ve kıskançlık arasında bir bölgede, arafta bırakıyor insanı. Filmle ilgili tek olumlu şey Monica Bellucci benim için.

78) Hotel Mumbai-Otel Mumbai/Anthony Maras: Gerçek olaylardan kurgulanmış bir film oluşu etkileyiciydi ama “İslamafobi” bir kez daha kendini Hollywood filmlerinde göstermiş gibi geldi bana. Gerçekten bu olay “Müslüman” teröristler tarafından gerçekleştirilmiş ama film mesajını verirken bütün Müslümanların kötü olmadığı gibi bir kıyaslama yapılmamış ve teröristler tüm İslam alemi için bir örnek grup olarak sunulmuş. Genç çocukların kandırılmışlıklarından ve cehaletlerinden önce ortaya koydukları şiddet daha önemli hale gelmiş. Bu filmi izleyen bir Batılı seyircinin İslam düşmanlığının artması çok da zor olmayacaktır.

79) Everly/Joe Lynch: Uzun zamandır izlemeyi ertelediğim ve buna pişman olduğum bir film daha. Öncelikle şunu söylemem lazım; tek mekanda geçen filmler efsanedir. Elbette bu bireysel bir bakış açısı ancak bence öyleler. “Everly” de öyle bir film. Tek bir binada bir ölüm kapanı. Erkeklerin dünyasına sıkışmış, köleleştirilmiş bir kadın. Bir anne! Ve sakın bir anneyi evladıyla tehdit etmeyin. Çocuğu söz konusu olursa, bir anne dünyanın en tehlikeli varlığı olabilir. Elbete Salma Hayek; mükemmel performansıyla bize o müthiş kadını, Everly’i sunuyor. Kaç yaşında olursa olsun her zaman çok güzel. Performansıyla, kadın başrol tutmuyor anlayışını darmadağın ediyor. Güçlü kadın, anneler ve kızları, silahlar, patlamalar, ölüm, kan ve her şeyin yaşandığı tek bir mekan. Bence izleyen herkesin seveceği bir film.

80) Jackie Brown/Quentin Tarantino: İzlediğim en kansız Tarantino filmi. Sadece 4 kişi öldü.

Bir önceki listeye buradan ve bir sonraki listeye de buradan ulaşabilirsiniz.

Kazan


Yorumlar