İZLEDİĞİM FİLMLER LİSTESİ 2019-VII




61) Men In Black: International-Siyah Giyen Adamlar: Global Tehdit/F. Gary Gray: MIB serisini her zaman sevmişimdir. Komedi ve aksiyonu, bilim-kurgu ile çok güzel harmanlayan filmlerdir. Bu unsurların yanında, ayrıca, mülteci olmak gibi çok önemli bir konuyu da işlerler. Ancak son film bu mülteci olma durumunu fazlasıyla arka plana atıp, işin komedi yönüne yüklenmiş. Yinede gelecek filmleri merak ediyorum ve bu filmi de sıkılmadan izledim.

62) Çakallarla Dans 4/Murat Şeker: TV karşısına oturdum ve izleyebileceğim bir şeyler aradım. Tam o anda bu filmin başladığını gördüm. İzledim ve sıkılmadım. Film size bir aydınlanma ya da benzeri bir şey sunmuyor ama izlerken de sıkmıyor. Tekrar tekrar izlenebilecek bir TV filmi bana göre. Zaten şimdiye kadar kaç defa bir yerlerde görüp de izledim hatırlamıyorum bile. Yine görsem, yine izlerim herhalde.

63) Lego DC Comics Super Heroes The Flash/Ethan Spaulding: DC kahramanlarını severim, lego filmlerini de. Güzel bir “The Flash” hikayesi anlatılmış. Söylenecek pek fazla şey yok.

64) Amelie/Jean-Pierre Jeunet: Hayal kurmayı seven biri olarak, bu filmi bu kadar geç izlediğim için pişmanım.



65) Boku no Hero Academia the Movie: Futari no Hero/Nagasaki Kenji: Filmin başında, özellikle öğrencilerin bir araya geliş sahnelerinde hikayeyi çok zorlama buldum ancak kötüler ortaya çıktıktan sonra tempo giderek arttı ve şahane bir son savaş ile bitti. Filmin Midoriya ve All Might karakterlerinin birlikte güçlü bir düşmana karşı savaşmaları ile bitmesi çok hoştu. Özellikle bu serinin sıkı takipçileri için tarifi imkansız bir lezzet barındırıyordu son savaş. Eski nesil düşerken, yeni nesil onların izinden yükseliyor.

66) Schindler’s List-Schindler’in Listesi/Steven Spielberg: Yahudi Soykırımı ile ilgili izlediğim en çarpıcı, etki bırakan filmlerden birisi olduğunu kabul ederek başlamalıyım. Anlatılan zaten gerçek bir hikaye ancak film anlatım tarzıyla da bunu destekliyor. Siyah beyaz bir film seyrediyoruz. Ben her zaman siyah beyaz filmleri daha çok sevmişimdir. Bana göre bu filmlerde renk cümbüşü olmadığı için ayrıntılara daha fazla odaklanabiliyoruz. Schindler’s List de böyle bir film. Bizi renkler ile yormuyor. Anlatılan hikayeye, insanlara daha fazla odaklanıyoruz. Film 3 saatten daha uzun ama kendini izletmeyi başarıyor. Çok hassas bir konu işliyor ama izleyiciyi ürkütmeden derdini anlatıyor. Tabi ABD yapımı bir film olduğu gerçeğini de göz önünde bulundurmak gerekir. 6 milyondan fazla Yahudi hayatını kaybetti ancak II.Dünya Savaşı sadece bu kayıplardan ibaret değil. Olaylar, sadece tek taraftan bakılamayacak kadar büyük.

67) Valerian and the City of a Thousand Planets-Valerian be Bin Gezegen İmparatorluğu/Luc Besson: Uzay ve gelecek temalı filmleri severim ama bu film bende yine bir “II. Dünya Savaşı” hikayesi anlatılıyor izlenimi uyandırdı. Ortada katledilen bir halk var. Ölen kişi sayısı 6 milyondan fazla; bir Yahudi Soykırımı yeniden yorumu gibi duruyor. Film daha ayrıntılı incelenebilir.

68) Örümcek-Adam: Evden Uzakta-Spider-Man: Far From Home/Jon Watts: 10 yıllık bir maceranın küllerinden yepyeni bir evren doğuyor ve belliki bu evrende yeni göz bebeğimiz Örümcek-Adam olacak. Filmi çok sevdim ve bu film beni gelecek filmler için daha aç bir hale getirdi. Sabırsızlık içinde bekliyorum.

69) A Fistful Of Dollars-Bir Avuç Dolar/Sergio Leone: Sergio Leone ve Clint Eastwood işbirliği bir “Spagetti Western”. “Dolar Üçlemesi” olarak anılan meşhur serinin ilk filmi. Söylenecek pek bir şey yok, film kendini izlettiriyor. Amerikan Western’i olmadığı için insanı rahatsız eden bir yanı var ancak tarihsel arka planı bir kenara bırakıp, sadece film olarak değerlendirirsek başarılı bir iş var ortada. Güzel film.

70) Shaft/Tim Story: 70’li yılların orijinal serisini ya da Samuel L. Jakson’ın başrolünde olduğu 2000 yapımı filmi izlemedim ancak sadece serinin Netflix yapımı olan bu kısmıyla bile olaya hakim olmak mümkün. Shaft, merkezine Siyahileri alan bir aksiyon-polisiye serisi. Çerezlik olarak adlandırılabilecek eğlenceli bir film. Elbette Samuel L. Jakson bir harika.

Bir önceki listeye buradan ve bir sonraki listeye de buradan ulaşabilirsiniz.

Kazan


Yorumlar