İFL 2020-XXV

 


241) Wonder Woman 1984/Patty Jenkins (2020): Şunu kesinlikle kabul etmemiz lazım ki “Wonder Woman (2017)”, “DC Genişletilmiş Evreni”nin hala ilerleyebilmesindeki ilk kıvılcım olmuştu. Malum Batman ile Superman’i aynı filme şak diye koyup ortalığı toz duman etmek pek de tutan bir hareket değildi. Üstüne “Justice League (2017)” gibi bir facianın yaşandığını da unutmamak gerekir ama bu başlangıç aşamasında tutan tek unsur Wonder Woman filmi olmuştu. Arada birde çok tartışılan bir “Suicide Squad (2016)” filmi var tabi; iyi ve kötü yönleriyle. Sonrasında işler hiçbir şekilde yolunda gitmedi. Evet, “Aquaman (2018)”, “Shazam (2019)” ve tam adı çok uzun olduğu için yazmaya üşendiğim Harley Quinn filmi “Birds of Prey (2020)” bana göre kötü değillerdi ama muhteşem olduklarını da söyleyemem sanırım çünkü Justice League faciasını unutturmaya yetecek kadar şaşalı, gösterişli veya yeterli değilerdi. Ancak hep düşündüğüm bir şeydir bu; Warner Bros. ve DC, Marvel’ın geldiği noktayı ve piyasa payını bir an önce yakalamak için fazlasıyla aceleci davranıp daha yürümeden koşmaya ve hatta uçmaya çalıştılar. Hal böyle olunca da çakılmaları kaçınılmazdı. 2013-2020 arasında sadece 9 film ortaya koyabildiler (Marvel ise 2008 yılında başlattığı sinema evreninde şimdiye kadar 23 sinema filmi, kısa filmler ve diziler ortaya koydu. Çok daha fazlası için de çalışmalar tam gaz devam ediyor). Yine de bu filmi izledikten sonra söyleyebilirim ki ikinci bir umut ışığı yandı benim için. DC sinema evreni için hala umudum var. Eğer gelecek olan Justice League dizisi ve yakın zamanda fragmanını görmeyi umduğum Suicide Squad filmi de başarılı olurlarsa, evrenin kurtarılma umudu var. Hem zaten çok büyük bir ihtimalle şu yılan hikayesine dönen “The Flash” filmi gösterime girince evren sıfırlanarak daha sağlam adımlar ile bir ilerleyiş sergilenecek; hala umutluyum bu konuda.

Film özelinde ise hikaye içeriği üzerine çok konuşmak istemiyorum. Spoiler olsun istemem ama ben filmi gerçekten çok sevdim. Özellikle 1984 yılında geçen bir hikayeye sahip olması onu evrenden bağımsız bir konuma da taşıyor ve biz DC sinema evreni mevzusuna takılmadan bir Wonder Woman filmi izliyoruz. Ayrıca, fragmanlarda beni oldukça rahatsız eden “Steve Trevor”ın ölümden dönüş meselesini de çok çok iyi bir şekilde öyküye eklemeyi başarmışlar. Yine “Pedro Pascal”ın karakterini de çok beğendim. Tam anlamıyla saf karanlık yüklü bir çizgi roman kötüsü olmayışı, gri alanda gezen bir insan olması oldukça iyi kotarılmış bir karakter yaratımıydı. “Gal Gadot”, zaten her zamanki gibi muhteşem bir şekilde arzı endam etmiş; kendisine “Hızlı ve Öfkeli” serisinden beri hayranım. Filmin verdiği mesaj da bir o kadar güzeldi elbette. Büyüklük, yücelik düşündüğümüz şey olmayabilir her zaman. Bazen elimizde olmayanlar için çırpınmak yerine, dönüp elimizde olanlara daha dikkatli bakmalı ve yolumuza onlarla devam etmeliyiz. Hayal ettiğimiz her şeyi elde edemeyiz. Elde edilemeyecek hayaller gerçek olduğunda ise mutlak bir bedeli olacaktır.

Aslında bunları yazarken tekrar düşününce; belki de filmin mesajını çok yanlış yorumluyorum. Belki de film alttan alta sistemi yeniden üretip bize olduğumuz yerde kalmamızı ve hayal kurup elimizdekinden fazlasını istemememizi öğütlüyor. Bilemiyorum! En iyisi sizin de bu filmi izlemeniz, elbette izlemek isterseniz ve bu konuda kendi fikrinizi ortaya koymanız. Ne olursa olsun ben bu filmi sevdim ve izlemenizi tavsiye ederim. Tekrar ediyorum; DC için hala umut var!


242) A Beautiful Day in the Neighborhood-Mahallede Güzel Bir Gün/Marielle Heller (2019): Açıkçası filmin başrollerinden birini “Tom Hanks” canlandırıyor olmasaydı oturup izlemeye tenezzül etmezdim sanırım ama böyle dedim diye de filmi kötülüyorum sanmayın. Farklı bir film. Kabul ediyorum; yer yer sıkıldığımı hissettim ama yine de ilgi çekici buldum. Gerçek olaylardan esinlenilmiş bir hikaye olduğu söyleniyor ama hem filmin dili hem de Tom Hanks’in canlandırdığı karakter, insanı gerçeklikten uzaklaştıran bir hava saçıyor. İnsan olmak, anne-baba olmak, aile olmak vs. birçok konu üzerine fazlasıyla düşündürme potansiyeline sahip bir film. Kısaca hikayesine de değinmem gerekirse; hem kariyerinde hem de aile hayatında sorunlar olan bir dergi yazarı/gazeteci, editörü tarafından yeni bir yazı için görevlendirilir. Bu yazı, TV’de uzun yıllardır çocuk programı yapan bir adam “Bay Rogers (Tom Hanks)” hakkındadır. Gazeteci (Lloyd), Bay Rogers ile ropörtajına başladıktan sonra hayatı da değişime uğramaya başlar. Lloyd, bu farklı adamı tanıma şansı bulurken, onun bilgeliğinden, insana ve dünyaya olan sevgisinden de etkilenerek bir değişim geçirir. Tom Hanks severlere önerilebilecek bir film.


243) Minions Holiday Special/Brad Ableson (2020): Yakında vizyona girecek olan yeni “Minions” filmi için bir tanıtım çalışması, bir reklam projesi. Dört farklı kısa film içerisinde Minionların farklı farklı maceralarına konuk oluyoruz ve ayrıca yaratıcı stüdyo olan “Illimunation”ın diğer filmlerinden karakterler de aralarda kısa kısa görünüyor. Eğlenceli bir 20 dakika geçirdim.


244) Solaris-Solyaris/Andrei Tarkovsky (1972): 2020 yılının son filmi. Gerçi 2021’de ancak bitirebildim. Neyse; bu kötü şaka bir yana, oldukça zorlandığım bir film oldu. Çok saygı duyulan bir yönetmenin filmi olabilir ama bana hiç çekici gelmedi. Aslında oldukça ilgi çekici olma potansiyeline sahip bir hikayesi var. 10 yıl önce eşini kaybeden ana karakter, ülkenin uzay istasyonunda yaşananları gözlemleyip raporlamak üzere buraya yollanır ve istasyonda “Ziyaretçiler” olarak anılan uzaylı bir ırk ile karşılaşır. Bu ırkın mensuplarından birisi ise ölen eşinin suretiyle ana karakter ile birlikte istasyonda yaşamaya başlar. İlk başta bir bilim-kurgu havası taşıyor olsa bile, daha çok felsefik bir film karşımızdaki ve tekrar söylüyorum; konu ilgi çekici olsa dahi filmin süresindeki uzunluk (2 saat 46 dakika) ve yönetmenin anlatımındaki temposuzluk, bu ilgi çekici hikayenin bütün albenisini arka plana itiyor. Hatta biraz iddialı olacak belki ama tekrar bir “Andrei Tarkovsky” filmi izlemeye cesaretim yok şu an. Bu dolu dolu yılın finali böyle olmamalıydı.


Bir önceki listeye buradan ve bir sonraki listeye de buradan ulaşabilirsiniz.


Kazan

Yorumlar