İZLEDİĞİM DİZİLER LİSTESİ 2021 (İDL 2021)-VI



26) Close Enough/J. G. Quintel (yaratıcı) (2020-2 Sezon 16 Bölüm): Aslında her bölümün iki ayrı kısa bölümden oluştuğunu düşünürsek tam anlamıyla 32 bölümlük bir dizi şimdilik. Eğer “Regular Show”u izleyip de sevdiyseniz, bu diziyi de seveceğinize eminim. Dizinin karakterleri, kişilik özellikleri ve de yaşadıkları maceralar ile “Regular Show” karakterlerini fazlasıyla andırıyorlar. Değişen tek şeyin konuların işlenişindeki yetişkinlik düzeyi olduğunu söyleyebilirim. Cinsellik, alkol ve de uyuşturucu gibi meseleler çok daha özgür bir şekilde sunuluyor. Yani şöyle demek mümkün; “J. G. Quintel”, “Regular Show”u çocuklar için hazırlamıştı ama büyükler de sevdi ama şimdi bize “Close Enough”ı sundu ve bu tam anlamıyla önceki serinin yetişkin versiyonu oldu. Ben çok zevk alarak izliyorum Josh ve Emily’nin çocukları Candice’i büyütürken yaşadıkları zorlukları ve de çelişkileri. Ayrıca, Josh ve Alex üzerinden de yeni bir Mordecai ve Rigby tadı aldığımı söylemem gerekir. Neyse efendim; yetişkinlere yönelik animasyon severlere duyurulur. İzleyin, izlettirin ki devam sezonlarına hızlı kavuşalım...



27) Fatma/Özgür Önurme (yaratıcı) (2021-Sezon 1 Bölüm 6): Bazen görünmez olmak için en bariz yerde bulunmak gerekir ki aslında bu kalabalık dünyada milyarlarcamız sürekli olarak kalabalıklar arasında görünmez olduğumuz hayatları yaşıyoruz. Birçoğumuz sadece bir rakamdan ibaretiz çoğu zaman. Düşünsenize, Türkiye nüfusu 84 milyon lafı çok dillerde dolanır ve biz, yani hemen hemen çoğumuz, sadece bu veriyi oluşturan “1” sayıyız. Gerekmedikçe kimse bizi görmez, ihtiyaç olmadıkça fark etmez. İşte “Fatma”, böyle bir kişinin hikayesi. Herkesin baktığı ama kimsenin görmediği biri. Elbette, ben demiyorum ki hepimiz bu dizide anlatılan olaylar gibi şeyler yaşıyoruz. Zaten yaşıyor olsak sanırım ülke seri katillerden geçilmezdi ama diyorum ki dertlerimiz, sorunlarımız, tecrübelerimiz farklı olsa bile görünmezliğimiz bir. Biz toplumu oluşturan kalabalığız. Seçim zamanı gelmeden, ölmeden ya da öldürmeden kimsenin görmek için çaba sarf etmediği çok büyük bir kalabalığız. Neyse efendim, ben yine konudan saptım sanırım. Biz yine diziye dönelim. Ben, diziyi beğendim. Kısa ve net; yormadan, bunaltmadan akıp gidiyor. Malum günümüzde TV için yapılan Türk dizilerinde bunları bulmak pek mümkün değil. 35-40 dakikalık altı bölüm ve “Burcu Biricik”in şahane oyunculuğu. Hani bir geyik muhabbeti vardır ya bizden seri katil çıkmaz diye; alın size seri katil. Türk işi seri katil de böyle olur. Yani böyle de söyleyince yanlış anlaşılmasın. Seri katilliği övüyor, istiyor değilim. Kesinlikle şiddetin her türlüsüne karşıyız. Ancak Fatma’nın ölen çocuğunun acısıyla boğuşurken ve de aynı zamanda kayıp kocasını ararken bir anda bir seri katile dönüşmesi hikayesi ilgi çekiciydi. Toparlayacak olursak; ben diziyi beğendim. Böyle, derdini az ama öz bir biçimde anlatan daha çok dizi izlemek dileğiyle diyorum.



28) Record of Ragnarok (2021-1 Sezon 12 Bölüm): İnsanlar dünyada 7 bininci yıllarını doldururken, mitolojik tanrılar toplanarak bir karar verdiler; verdikleri bu karar ise insanlığı yok etmek oldu. Ne Yunan, ne İskandinav, ne Hint, ne Mısır, ne Japon, ne de başka bir mitolojiden gelen hiçbir tanrı bu karara karşı çıkmadı. Direnen tek kişi Brunnhilde” adlı Valkyrie” oldu ve “Ragnarok” çağrısında bulundu. Buna göre; insanlık, bin yıl daha yaşam sürebilmek için tanrılar ile savaşacak ve kazanırsa, yaşamalarına izin verilecek. Tanrılar, Brunnhilde’nin teklifini kahkahalar ile kabul ettiler ve böylece 13 tanrı ile 13 insan arasında sürecek Ragnarok turnuvası başlamış oldu. Yedi mücadeleyi kazanan taraf ise turnuvanın galibi olacaktı.

Animenin ilk sezonu, bize bu on üç mücadeleden sadece ilk üçünü gösterip dördüncü mücadelenin başında bitiyor. İzleme şansı bulduğumuz ilk üç mücadelede, tanrılar adına “Thor”, “Zeus” ve “Poseidon” arenaya çıkarken insanlığın savaşçıları olarak ise Brunnhilde’nın seçtiği Çin’in “Üç Hanedan Dönemi”nden “Lü Bu” adlı bir savaşçı, insanlığın atası olan “Adem” ve Japonya’nın “Tokugawa Dönemi”nden bir kılıç ustası olan “Sasaki Kojiro” mücadele ediyor. Peki bir insan, bir tanrı ile nasıl savaşabiliyor? Ragnarok fikrini ortaya atan Brunnhilde’nın bunun için bir planı var elbette. Brunnhilde ve diğer kız kardeşleri, hep birlikte 13 Valkyrie olarak varlık gösterirler ve turnuva boyunca bu Valkyrieler, insan savaşçılar ile ruhlarını birleştirerek onların kutsal silahlarına dönüşürler. Böylece insanların tanrılar ile denk mücadele edecek silahları olur.

Ben bu animenin ilk sezonundan çok zevk aldım. Bu açık ve net. Güzel bir fikir. Yani dördüncü maçın “Herkül” ile “Karındeşen Jack” arasında yaşanacak olması fikri de oldukça heyecan verici bir yönüyle. Umarım ikinci sezon en kısa zamanda gelir. Spoiler vermemek adına fazla ayrıntıya girmiyorum ama hem aksiyonu hem de eğitici yönü kuvvetli bir anime olduğunu söylemem lazım. Elbette tarihi ve mitolojik hikayeler ile karakterler animenin amacına hizmet edecek şekilde yönlendirilmiş ancak temel noktada hala bir mitoloji ve tarih eğitimi verdiği açık olan bir dizi. Bence şans verilmeyi hak ediyor. Şimdiden iyi seyirler.



29) Loki/Kate Herron (2021-1 Sezon 6 Bölüm): “MCU” yani “Marvel Sinematik Evreni” giderek büyüyor ve olaylar çok daha çetrefilli bir hale geliyor. Öyle bir noktadayız ki artık “Sonsuzluk Taşları” ve “Thanos” ile savaş falan çok basit bir şey olarak kalacak. Farklı zaman çizgileri ve birçok yeni karakter Marvel evrenine dahil olmak için adeta sırada bekliyor diyebilirim. “Loki (2021)” yapmış olduğu sezon finali ile de sonrasında gelecek olan “Dr. Strange” ve “Antman” filmlerine de önemli bir zemin hazırladı. Hatta bu listeye “Spiderman”in 2021 sonunda gelmesi planlanan filmini de ekleyebiliriz ve benim son bölüm biterken hissettiğim şey şu oldu; Marvel, sonunda yıllardır farklı yapım şirketleri bünyesinde dallanıp budaklanan tüm karakterlerini kendi evrenine taşıyabilir. Yani “Sonny”nin Spiderman evreni, “Fox”un “X-Men” evreni ve “Fantastic Four”, ayrıca örneğin “Netflix” dizilerinde gördüğümüz kahramanlar; tüm bu film karakterleri, oluşan farklı zaman çizgileri ile birlikte Marvel evreninde farklı oyuncular veya aynı isimler ile yeniden karşımıza çıkabilirler. Örneğin “Deadpool” kesinlikle X-Men evreni versiyonu ile Marvel’a gelecek. Diğer taraftan Sonny’nin “Venom”u da buna dahil olabilir. Bilemiyorum ama bu dizinin oluşturduğu alt yapı, evrenin geleceği için birçok şeye gebe ve ben kendi adıma çok heyecanlıyım. Üstelik artık kesin olarak biliyorum ki Thanos sonrasında yeni büyük düşmanımız “Fatih Kang” olacak ki kendisi kesinlikle favori kötülerimden birisi. Spoiler olacak ama dizinin sezon finali bize çoktan bu karakterin bir varyansını sunuyor ve çok daha tehlikeli bir versiyonun gelişine kapı aralıyor. Bakalım neler olacak ama bu dizi ile ilgili bir güzel şey daha var ki ilk iki Marvel dizisine kıyasla, bu sefer ikinci sezon kesin. “Loki”nin yeni maceralarını izlemeyi heyecanla bekliyorum. Bakalım karakterimiz bir kötü karakterden bir kahramana dönüşebilecek mi ve zamanı korumak için neler yapacak, nelere göğüs gerecek. Ayrıca umuyorum ki sevgili Loki’yi ikinci sezondan önce de bu saydığım filmlerde tekrar görme şansımız olur. Herkese iyi seyirler.



30) Teen Titans GO!/Aaron Horvath-Michael Jelenic (2013-5 Sezon 130 Bölüm): Dürüst olmak gerekirse “DC” kahramanları ile ilgili hemen hemen her şeyi seviyorum. Yani böyle kendisiyle dalga geçen ve bir şakaya dönüşen bir diziyi bile. “Titanlar”, sevdiğim bir kahraman takımı ve oldukça havalı olduklarını düşünüyorum ama bu dizide, olabilecekleri en sinir bozucu versiyonlarına sahipler. Yine de izlemesi oldukça rahatlatıcı. Sanırım ABD’de yayınlanmış 2 sezonu daha mevcut ve umarım en kısa zamanda izleme imkanım olur. Zaten 24 dakikalık bölümler ve her bölümde iki farklı hikaye anlatılıyor. Üstelik 130 bölümlük maraton boyunca da birçok DC karakterini de izleme, tanıma şansı buluyoruz. Gerçi dediğim birer şaka halindeler ama olsun. Ben özellikle “Batman”a bayılıyorum.


Bir önceki listeye buradan ve bir sonraki listeye de buradan ulaşabilirsiniz.


Kazan

Yorumlar