OKL 2022 (OKUDUĞUM KİTAPLAR LİSTESİ 2022)-IV

 


16) One Piece 2. Cilt Palyaço Buggy’e Karşı/Eiiçiro Oda (mangaka) (Gerekli Şeyler-9. Baskı-2022): Bu ciltte, serinin önemli karakterlerinden birisi olan “Palyaço Buggy” öyküye dâhil oluyor. Okurken düşündüm de kim tahmin ederdi ki bu herif yıllar içinde çok acayip bir noktaya gelsin ve “Denizin Dört İmparatoru”ndan birisi olsun. Bence kesinlikle “Oda”nın kayırdığı, kıyak geçtiği karakterlerden birisi. Sonunda “One Piece” de buna kalırsa hiç şaşmam.



17) Kahramanın Sonsuz Yolculuğu/Joseph Campbell (İthaki Yayınları-11. Baskı-2022): Mitolojiye ilginiz varsa eğer, kesinlikle başucu kitaplarınızdan birisi de bu olmalı. Hepimiz öyle ya da böyle mitleri duymuş ya da onlardan türeyen eserleri okuyup izlemişizdir ama mitler sadece birer antik kalıntı ve ilgi çekici fantastik öykü müdür? İşte bu kitap bize mitleri daha ayrıntılı anlama imkânını sunuyor. Kısacası söylenenin altında yatan asıl anlamı deşifre etmemizin yollarını gösteriyor. Şahane bir yol gösterici ve dürüst olmak gerekirse bunca yıldır okumadığıma pişmanım.



18) Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi/Theodor W. Adorno & J. M. Bernstein (İletişim Yayınları-12. Baskı-2021): Kültürün ne olduğu, popüler kültürün ve kültür endüstrisinin nasıl oluştuğu, tüketim toplumu ve yöneten-yönetilen ilişkileri konusunda açıklayıcı bilgiler sunmakla birlikte, okumakta en çok zorlandığım kitaplardan birisi oldu. Özellikle aşırı uzun paragrafları ile fazlasıyla yıpratıcıydı. Oysa ince bir kitap olmasına aldanıp hemen bitiririm diyerek başlamıştım. Yine de bu eserden edindiğim bilgiler ve bakış açısından fazlasıyla memnunum.



19) İşaret Memuru/Charles Dickens (Can Sanat Yayınları-5. Baskı-2022): Korku türünü ne sinemada ne de edebiyatta sevmem ama “Charles Dickens”ın bu kısa korku öykülerini sevdiğimi söyleyebilirim. Aslında bu kitabı sırf ince olduğu ve bir günde okuyup bitirebileceğim için aldım ama iyi ki de almışım, kesinlikle zevkle okudum. Kitapta üç kısa öykü yer alıyor: “İşaret Memuru”, “Günbatımına Karşı” ve “Cinayet Davası”. Benim favorim kesinlikle İşaret Memuru.



 20) The New Avengers 9-İntikamcılar: Gizli İstila 2. Kitap/Brian Michael Bendis (yazar) & Michael Gaydos-Jim Cheung-Billy Tan (çizer) (Gerekli Şeyler-2. Baskı-2017): Açıkçası bu seriden artık pek verim aldığım söylenemez. Hem çok uzun zamandır okuyorum ve uzun aralar vererek okuyorum ki bu durum da okuduğum bazı şeyleri unutmama sebep oluyor hem de arada okuyamadığım, farklı yayınevlerinden çıkan sayılar olduğu için genel öykü giderek daha kopuk bir alıyor. Anlayacağınız zihnimde çok fazla boşluk var. Bu sayıda da “Skrull” istilasının giderek daha da yayıldığını ve sürecin nasıl geliştiğini görüyoruz ama dediğim gibi, önceki sayılara çok fazla referans bulunduğu için bazı olaylar havada kalıyor ama hala umudum var. Bir noktada toparlayacağım ya da en baştan başlayacağım.


Bir önceki listeye buradan ve bir sonraki listeye de şuradan ulaşabilirsiniz.


Kazan

Yorumlar