İDL 2023-VI

 


41) Vinland Saga/MAPPA (2019-2 Sezon 48 Bölüm): Bu animeye ilk sezonda vurulmuştum. Temposu hiç düşmeyen, aksiyonu ve vahşeti hiç bitmeyen bir öyküsü vardı. İzlediğim şeyden o kadar keyif aldım ki ikinci sezonu iple çeker oldum. Ancak bu sezon benim açımdan istenileni vermedi çünkü tam anlamıyla bir kişisel gelişim ve kendini sorgulama süreci işlendi. İlk sezonda savaştan savaşa koşan kuduz köpek modundaki Thorfin gitmiş, bir çiftlikte köle olarak yaşayan ve varlığını sorgulayan bir Thorfin gelmişti. Evet, kabul ediyorum, bu sezon öykünün ilerleyişi açısından çok kilit bir noktada ama yine de sıkıldığımı saklayamam; o kadar sıkıldım ki son iki bölümü izlemek aylarımı aldı. Ancak hala seviyorum bu animeyi ve gelecek sezonu merakla bekliyorum.



42) Brooklyn Nine-Nine/Daniel J. Goor & Michael Schur (2013-8 Sezon 153 Bölüm): Her kadar son sezonunu çok sevememiş olsam bile mutlaka en sevdiğim sitcom dizilerden birisi olarak kalacak anılarımda. 99 karakolunu ve bu karakolun birbirinden çılgın polislerini özleyeceğim.



43) Kâinatın Hâkimleri: Keşif/Netflix (2021-2 Kısım 10 Bölüm): Aslında ilgi çekici bir evren ve karizmatik karakterler sundukları gerçeğini kabul etmem lazım ama dizi tüm öyküye sıfırdan başlamak yerine sanki orijinal seriyi herkes izlemiş gibi bir akış seçmiş. Hal böyle olunca da şu “He-Man” olayı bana pek de geçmedi çünkü öykünün evveliyatını bilmiyorum, karakter motivasyonlarını oturtamıyorum. Yine de sevmedim diyemem.



44) Babam Bir Ödül Avcısı/Everett Downing & Patrick Harpin (yaratıcılar) (2023-2 Sezon 19 Bölüm): Daha yıl bitmeden dizinin ikinci sezonu da yayınlandı ve iki sezonu aynı yıl içinde izlemiş oldum. İlk sezonda tır şoförü sandıkları babalarının galaksiler arası bir ödül avcısı olduğunu keşfedip onunla uzayda maceralara çıkan iki kardeş, ikinci sezonda ise annelerinin başka bir gezegenden bir prenses olduğunu öğrenirler. Çılgın uzay macerasının tam gaz devam ettiği bir sezon olmuş.



45) Gen V/Amazon Prime Video (2023-1 Sezon 8 Bölüm): “The Boys” evreninde geçen yepyeni bir süper kahraman dizisi. Bu defa odağa alınanlar profesyonel kahramanlar değil, bu yolda ilerleyip kahramanlık eğitimi alan süper güçlü ergenler. Elbette yine bol bol kan, şiddet ve yozlaşma bize sunulurken The Boys’un yeni sezonu için de izleyiciyi oldukça heyecanlandıran ipuçları bırakılıyor. İlk başta şüpheyle yaklaşmış olsam dahi severek izledim ve yeni sezonu bekliyorum.



46) Loki/Michael Waldron (2021-2 Sezon 12 Bölüm): Şimdi düşünüyorum da belki de “Disney+” için “Marvel” dizileri üretmek pek de doğru bir karar değildi ve “MCU”ya zarar veren bir süreç oldu çünkü hem fazlaca gelen içerik izleyiciyi yordu hem de dizilerin kalitesi sinema evreninin kalitesini de düşürdü. Ancak “Loki” her iki sezonuyla da bu eleştirinin dışında kalan bir yapım oldu. 2010 yılında “Thor” filmiyle hayatımıza giren Loki’nin karakter gelişimi açısından şahane bir final sundu bizlere. Bir kötü karakter olarak başladığı MCU yolculuğunda Loki, önce bir anti-kahraman olmaya başladı, ardından kendini feda eden bir kahraman ve en sonunda da en baştan beri istediği tahtı hak eden gerçek, kudretli bir tanrı olarak yolculuğunu tamamladı. Gerçekten efsane bir finaldi ama bir yandan da üzücü oldu çünkü bir anlamda bu final ile karaktere veda etmiş olduk. Gerçi çoklu evrene daldığımız bugünlerde yarının bize ne getireceğini hiç bilemeyiz; sadece umabiliriz.



47) Ben 10/Man of Action & Joe Casey & Joe Kelly (yaratıcılar) (2005-4 Sezon 52 Bölüm): Çocukluğumdan itibaren uzun yıllar boyunca “Cartoon Network Türkiye” üzerinden izledim bu diziyi. Ancak kanalın yayın politikası sebebiyle düzenli bir öykü akışıyla takip edememiştim. Yıllar sonra da olsa sonunda baştan sona izleyebildim ve beni alıp eskilere götürdü diyebilirim. Sanırım sonraki versiyonları da baştan sona izleyip bitireceğim.



48) Solar Opposites/Disney+ (2020-4 Sezon 41 Bölüm): Solar Opposites” ekibi dördüncü sezonda da maceralarına tam gaz devam ediyorlar. Önceki sezon Pupa’nın geçirdiği kriz döneminin ardından onu memnun etmek için çabalayan sevgili uzaylılarımız, bu sezonun başında normal bir dünyalı aile olmak ve bu gezegene uyum sağlamak için çabalarlar ama elbette onların dünya standartlarında normal olmaları mümkün değildir. Yine birbirinden saçma olaylarla dolu maceralar yaşarlar. Üstelik bu sezon alternatif öyküler de tam gaz devam ediyor. Duvardaki olaylar giderek daha kanlı ve karmaşık bir hal alırken Korvo ve Terry’nin uzaya yolladıkları komşuları Glen de bambaşka bir gezegende yaşam mücadelesini sürdürmekte. Bu diziyi seviyorum ve dürüst olmam gerekirse yan öykülerin gidişatı beni ana öyküden çok çok daha fazla heyecanlandırıyor. Bakalım yeni sezonda daha neler olacak neler.



49) Ivincible/Amazon Prime Video (2021-2 Sezon 12 Bölüm): 8 Bölümlük ilk sezonu izlediğimde gerçekten sevmiştim ama ikinci sezonun gelmesi tam iki yıl sürdü ve üstelik zaten yine sadece 8 bölümden ibaret olan sezonun yalnızca 4 bölümünü yayınladılar. Şaka gibi. Kabul ediyorum, güzel bir süper kahraman anlatısı, yani Marvel ve DC işlerine kıyasla daha gerçekçi ama iki yılda sadece 4 bölüm yayınladığın bir iş ile kitle oluşturman ya da o kitleyi elinde tutman çok güç. Araya bu kadar zaman farkı girdiğinde izleyici önceki sezonlarda neler olduğunu haliyle unutacaktır ve herkesin de önceki sezonlara tekrar tekrar dönecek isteği ya da zamanı olmayabilir. Bu noktada da diziyi izlemeye devam etmemek de bir seçenek halini alabilir.



50) Hulk and the Agent of S.M.A.S.H./Disney+ (2013-2 Sezon 52 Bölüm): “Hulk” adlı yeşil devimiz, kimi zaman insanların korktuğu bir canavar ve yok edici kimi zaman ise “Avengers” bünyesinde sevilen bir kahramandır ama bu seri karakterin başka bir yönüne odaklanıyor; liderlik. Hulk, kendi gibi gama radyasyonundan güç alan “She-Hulk”, “Red Hulk”, “Skaar” ve “A-Bomb” ile bir takım oluşturup onlara liderlik ediyor. Bu ekip hem dünyada hem de galaksinin her yerinde Marvel kötülerine kök söktürürken zaman zaman Avengers ya da “Galaksinin Koruyucuları” gibi başka ekipler veya “Örümcek Adam” ya da “Wolverine” gibi diğer kahramanlarla da ekip oluşturuyor. Fena bir seri değil.



51) Ben 10: Alien Force/Joe Casey & Joe Kelly & Duncan Rouleau (yaratıcılar) (2008-3 Sezon 46 Bölüm): Klasik seriyi bitirdiğim zaman sonraki serileri de izleyeceğimi söylemiştim ve bu yolda ilk seriyi bitirdim. Açıkçası ben klasik serinin uzaylılarını daha çok seviyorum ve bu seride “Ben 10”e verilen ilk 10 uzaylı bana çok çekici gelmedi ama kahramanların artık çocuk yerine ergen olmaları ve işlenen konular, üstelik klasik uzaylıların bir kısmının da bölümler ilerledikçe ortaya çıkmasıyla bu diziyi de sevdim.



52) Golden Kamuy/Geno Studio & Brain’s Base (2018-4 Sezon 49 Bölüm): Kesinlikle en sevdiğim anime serilerinden birisi. Öncelikle Japonya’nın kuzeyinde yaşayan Ainu halkına ve kültürüne odaklanıp bize tanıtıyor oluşu çok keyifli. Yine seçtikleri tarihsel dönem de çok hoş, çok zengin çünkü feodal ve modern Japonya’nın çatışmasını; II. Dünya Savaşı ve Emperyalist Japonya’nın temellerini görebiliyoruz. Arka plan bir yana, asıl öykü de oldukça lezzetli. Ölümsüz Sugimoto ve Ainu Asirpa’nın dağ dolusu altın hazinesini bulmak için samuray eskileri ve art niyetli ordu mensupları ile giriştikleri yarış nefes kesici. Ancak dördüncü sezondan tam anlamıyla keyif alamadım çünkü 2022 sonbaharında başlayan seri maalesef zorunlu bir ara verdi ve böyle olunca da bir kopukluk oluştu, öykünün başını unuttum. Açıkçası başa sarıp izlemeye de üşendim. Şimdilik tek umudum final sezonunda böyle bir talihsizlik yaşamadan tadını çıkara çıkara bu animeyi bitirmek.



53) Goblin Slayer/White Fox & LIDENFILMS (stüdyolar) (2018-2 Sezon 24 Bölüm): Çeşit çeşit masal ve mit ırkının ve de canavarların insanlarla birlikte yaşadığı fantastik bir dünyada, şehirleri ve sıradan vatandaşları rahatsız eden, tehdit eden canavarları öldürmeleri için savaşçılara işveren loncalar bulunmaktadır. Birçok ırktan maceracılar da bu loncalarda iş bulmakta ama hepsi en büyük avın ve maceraların peşinden gitmek istemektedirler. Ancak öykümüzün ana karakteri “Goblin Slayer” adlı savaşçının tek motivasyonu küçük yeşil goblinleri avlamaktır. Zamanla kendi ekibini kuran ve gerçekten goblin avlamaktan başka derdi olmayan savaşçımız, her ne kadar istemese ya da umursamasa da zaman zaman kendini daha büyük dertlerin ve maceraların da içinde bulur. Eğlenceli bir seri ama iki sezon arasında bu kadar uzun süre olması biraz üzücü. Umarım üçüncü sezon çok daha kısa sürede gelir.



54) Spy x Family/CloverWorks & Wit Studio (stüdyolar) (2022-2 Sezon 37 Bölüm): Sadece iki yıldır hayatımda olmasına karşın kesinlikle çok sevdiğim bir anime. İlk sezonda Alacakaranlık adlı bir ajan, olası bir savaşı engellemek için komşu ülkeye sızmış ve savaş planları yapan üst düzey devlet yetkilisine yanaşma şansı elde etmek için sahte bir aile kurmuştu. Bunun için önce yetimhaneden Anya adlı bir kızı evlat edinmişti ki bilmediği şey bu küçük kızın zihin okuma gücü olduğuydu. Ardından da Yor adlı bir kadınla tanışıp evlenmişti ki bu kadın da aslında amansız bir suikastçıydı. Daha sonra bir tane de geleceği görme gücü olan köpek sahiplendiler ve tam bir cümbüş ortaya çıktı. Yeni sezonda da tempo hiç düşmeden öykü devam ediyor. Alacakaranlık ve Yor, birbirlerine çaktırmadan gizli hayatlarını yaşayıp görevlerini yerine getirirlerken her şeyden haberdar olan küçük Anya ise bu çılgın ailenin tadını çıkarıyor. Açıkçası ikinci sezonun ikinci yarısında özellikle Yor odaklı bölümlerde aksiyonun dozu iyice yükseldi. Zaten bu animeyi de bu yüzden seviyorum çünkü bir an tam anlamıyla bir çocuk anlatısı gibi görünürken bir sonraki anda yetişkinlere yönelik bir aksiyon ve macera anlatısına da dönüşebiliyor. Anime severlere tavsiye ederim.


Bir önceki listeye buradan ve bir sonraki listeye de şuradan ulaşabilirsiniz.


Kazan

Yorumlar